Ekonomi Sosyal Medya

Instagram’da mağaza özelliği açma – Instagram’da satışlarınız artsın

Instagram günümüzde en çok tercih edilen sosyal medya platformlarından birisidir. Türkiye nüfusunun büyük bir çoğunluğu sosyal medya kullanmaktadır. Sosyal medya hesapları arasında Instagram kullanılma oranına göre üst sıralarda yer almaktadır. Bir çok insan bu platformu vakit geçirmek ve fotoğraflarını paylaşmak için kullanmaktadır. Diğer yandan bireysel ya da kurumsal işlerini göstermek içinde tercih eden insan sayısı oldukça fazladır.

Instagram‘da kendi hayatları ile bir çok insanın ilgisini ve sevgisini kazanan influencerların dışında yaptığı işlerle kendini dünya göstermek isteyen kurumlarda vardır. Kurumların Instagramda sergiledikleri var olması çabası bazıları için amatör paylaşımlarla sınırlı kalmaktadır. Bu amatör paylaşımlar ile istedikleri kitleyi elde etmede yetersiz kalmaktadırlar.Bazı kurumlar profesyonel bir şekilde sosyal medya yönetimi yapan dijital ajanslar ile kendi isimlerini duyurmaya çalışmaktadır.

Tasarımlar, renkler ve özgün içerikler ile sürdürülen Instagram paylaşımlarının reklam ile desteklenmesi kurumları daha çok kitleye ulaşmasına yardımcı olmaktadır. Daha çok kitleye ulaşan firmalar daha çok tanınmaktadır. Instagram‘da günlük paylaşımlar ve linkli yönlendirmeler yapılmaktadır. Link ile yönlendirme ile firmalar müşterilerini satış için web sitelerine yönlendirmektedir. Instagram‘ın güncellemesi ile çok daha kolay bir alan oluşturulmuştur. Bu alan alışveriş özelliğidir.

Instagram alışveriş özelliği

Instagram alışveriş özelliği e-ticaret sitesi olan firmaların bütün ürünlerini Instagram gibi sosyal platform üzerinden kolay bir şekilde satmasını sağlayan özelliktir. Instagram’a girdiğiniz zaman keşfete önceden beğendiğiniz gönderilere göre sayfaları ve ortak arkadaşları görebiliyordunuz. Şimdi yeni güncellemeyle beraber çeşitli seçenekleri de sunmaya başlamıştır. Bu menüde seyahat, mimari, sanat, stil, dekorasyon, yemek, müzik, spor, güzellik, kendin yap, IGTV, TV ve filmler çıkmaktadır.

Instagram‘ın alt menüsüne eklenen mağaza seçeneği ile Instagram üzerinden satış yapan ve mağazası olan firmalara kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Bu firmaların öne çıkan ürünlerini ve kampanyalarını yakalayabilirsiniz. Bu özellik ile tüm e-ticaret siteleri bu düzenlemeyi kullanmak için kolları sıvamıştır. Ürünlerinizi Instagram gibi sosyal platform üzerinden satmak istiyorsanız bir takım özellikleri de bilmeniz gerekir.

Video: Instagram Satışlarını Arttıran Özellik! (Instagram’da Mağaza Nasıl Açılır?)

Instagram Alışveriş Nasıl Kullanılır?

Instagram alışveriş özelliğiyle her kullanıcının istediği ürüne kolaylıkla ulaşabilmesi için bir alan oluşturulmuştur. Bu özellik her isteyen kullanıcının kullanabileceği bir özellik değildir. Bir takım şartları karşıladıktan sonra bunları bildirmeniz gerekir. Böylelikle kullanabilirsiniz.

Instagram Alışveriş Özelliği Nasıl Açılır?

Instagram alışveriş özelliğini her kullanıcı aktif edebilir. Aktif etmek için izlenmesi gereken adımlar aşağıdaki gibidir:

  • Facebook hesabınız ile kullandığınız Instagram hesabınızı bağlamanız gerekir.
  • Instagram hesabınızı işletme hesabına çevirmeniz en önemli adımlardan birisidir.
  • E-ticaret sayfanızın olması ya da e-ticaret sitelerinde aktif mağazanızın olması gerekir.
  • Ürünlerinizi e-ticaret sitesine doğru bir şekilde yüklemelisiniz. Eksik veya olmayan ürünlerinizi yüklemeniz önerilmez.
  • Facebook Business Manager üzerinden bir işletme hesabı kurmalısınız. Daha sonrasında katalog oluşturmalısınız.
  • Katalogda ürünlerinizi eksiksiz ve tam olacak şekilde girmelisiniz.
  • Son ve önemli adım olarak alışveriş özelliğini aktif et kısmına basıp, hesabınızın Instagram tarafından incelenip onaylanmasını beklemelisiniz.

Bu adımları atlamadan tamamladıktan sonra Instagram üzerinden mağazanızı yönetmek daha kolay olacaktır. Mağazanıza müşteri çekmek size kalmıştır.

Instagram Mağazaya Ürün Nasıl Eklenir?

Instagramınıza ürün yüklemeden önce bir takım özellikleri bilmeniz gerekir. Ekleyeceğiniz ürünün mağazada görülmesi çok önemlidir. Mağazada görülebilmesi için yüklemek istediğiniz bir fotoğrafı seçmelisiniz. Ürün etiketle seçeneğine tıklayıp ürününüzü eklemeniz gerekir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra ürünlerinizi Instagram gibi sosyal platform üzerinden binlerce kitleye ulaştırabilirsiniz.

Instagram alışveriş özelliği kullanırken dikkat edilmesi gerekenler

Mağazanızdaki ürünleri story kısmında paylaşabilirsiniz. Hikayede sadece bir adet ürün çıkartması kullanabilirsiniz. Ürün adını, çıkartma metnini ve rengini iyi ayarlamanız gerekir. Çünkü daha sonra ekleyeceğiniz hikayede düzenleyemezsiniz. Instagram gönderilerinde beş adete kadar ürün etiketleyebilirsiniz. Çoklu görsel kullanımında ise bu sayı yirmiye çıkmaktadır.

Yorum yaz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bunları da beğenebilirsin

Ekonomi

BİM market zinciri kimindir?

BİM yıllardır tüketim malzemesi ve gıda ürünlerini yüksek kalite, uygun fiyatla tüketiciye ulaştırmaktadır. Yüksek indirim (Hard Discount) ilkesini benimseyen Birleşik
Sosyal Medya

Instagram’da son görülme nasıl kapatılır?

Instagram son dönemlerde pek çok kişi tarafından sıklıkla kullanılan bir platform olurken, Instagram üzerinden para kazanabilme modelleri de geliştirilmiştir. Instagram