E-Devlet pasaport randevusu nasıl alınır?
E Devlet pasaport randevu alımını merak edenler için E Devlet uygulamasını hep beraber tanıyalım. E Devlet dijital platformunu kullanarak neredeyse bütün işlerinizi çok hızlı ve güzel bir şekilde halledebilirsiniz. E Devlet platformundan yapacağınız işlemlerde devlet dairelerine gidip saatlerce sıra beklemekten kurtulmuş olursunuz hem de evde oturarak işlemlerinizi en basit ve en güvenli bir şekilde halletme imkanını elde edebilirsiniz.
E Devlet kapısını daha önce hiç girişte bulunmadıysanız ve platformu hiç kullanmadıysanız ilk girişinizin için bir şifre almanız şarttır. Bu şifre alımını size en yakın olan PTT adresine giderek alabilirsiniz. PTT’den alacağın ilk şifre tek kullanımlık olduğundan dolayı E Devlet kapısına ilk girişinizi gerçekleştirdikten sonra kendinize özgün ve oldukça güvenli bir şifre oluşturmanız şarttır.
Daha sonra bu dijital platforma TC kimlik numaranız ile birlikte oluşturduğunuz şifreniz ile dilediğiniz gibi girişinizi gerçekleştirebilir ve bütün işlerinizi halledebilirsiniz. E Devlet sayesinde bütün hizmetlerden sorunsuz bir şekilde dilediğiniz gibi faydalanabilirsiniz. Bu dijital platformun sizlere sunduğu bütün hizmetleri anında halledebilirsiniz. Bu hizmetlerin arasında merak edilen bir soru da E Devlet pasaport randevu alabilir miyim oluyor.
Elbette ki E Devlet sistemini kullanarak pasaport başvurusu randevusunu alabilirsiniz. E Devlet kapısı dijital platformundan Nüfus İşleri Genel Müdürlüğü bölümünden pasaport için işlemlerinizi güvenli ve rahat bir şekilde halledebilirsiniz. Bir diğer seçenek olarak da ALO 199 çağrı merkezini arayarak pasaport işlemlerinizi gerçekleştirebilir ve işlemlerinizi hızlandırabilirsiniz.
E Devlet’ten Pasaport Randevusu Alınır Mı?
Pasaport kullanımı yurtdışı seyahati gerçekleştirmek isteyen kullanıcıların almak zorunda olduğu bir belgedir. Pasaport uluslararası kimlik olarak bilinir. Pasaportu sadece yetkili kurumlar verebilir ve pasaportun birden fazlası çeşidi bulunur. E Devlet dijital platformu üzerinden de pasaport randevu alma işlemini gerçekleştirebilirsiniz. E Devlet platformundan pasaport randevusu için yapmanız gerekenler sırasıyla şu şekilde olmalıdır;
- E Devlet dijital platformuna TC kimlik numaranızı yazarak oluşturduğunuz şifreniz ile giriş yapın
- E Devlet sistemine kimlik bilgilerinizi doğrulayın
- E Devlet sisteminde bulunan yeni randevu bölümüne tıklayın
- Orada bulunan bilgilendirme yazısını dikkatli bir şekilde okuyun ve onaylama işlemini yapın
- Alacağınız pasaportun türünü seçin
- Bulunduğunuz il ve ilçe bilgilerini oraya doldurarak devam edin
- Kişi bilgilerinizde eksiksiz bir şekilde doldurarak devam edin
- Daha sonra karşınıza çıkan ekranda randevu tarihinizi ve saatinizi seçin
- Randevu oluştur alanına tıklayarak randevunuzu tamamlayın
E Devlet üzerinden pasaport randevusu almak için yukarıda ki maddeleri sırasıyla uygulamanız sayesinde pasaport randevunuzu alabilirsiniz. E Devlet sayfasından neredeyse bütün işlerinizi bu şekilde kolaylıkla halledebilirsiniz.
2023 Pasaport Randevusu Nasıl Yapılır?
2023 yılı içerisinde pasaport randevusu almak artık E Devlet sistemi sayesinde çok kolay. E Devlet hesabınız ile birçok işleminizi rahat bir şekilde halledebilir ve işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz. 2023 yılı pasaport başvurusu için E Devlet hesabınıza girişinizi gerçekleştirin. Ardından kimlik bilgilerinizi doğrulayın ve kişisel bilgilerinizi eksiksiz ve hatasız bir şekilde sisteme tanımlayın. Daha sonra yeni başvuru seçeneğinden almak istediğiniz pasaport başvurusunu seçerek gerekli adımları sırasıyla tamamlayın. Ardından pasaport için randevu tarihinizi ve saatini seçerek sistem üzerinden randevu alımını tamamlayabilirsiniz. Bu ve bunun gibi işlemleri E Devlet kapısı üzerinden güvenli bir şekilde tamamlayabilirsiniz.
Pasaport Kimlere Verilmez?
Pasaport almak kimileri için ne kadar kolay olsa bile ne yazık ki bazı kişiler pasaport alımını gerçekleştiremezler. Pasaportu alamayacak kişiler kamu kurumlarından ve kamu görevlerinde ihraç edilen kişilere pasaport verilmez. 15 Temmuz darbe girişimine karışan ve oraya adı bulaşan kişilere pasaport verilmez. Soruşturma içinde olan kişilere pasaport verilmez. Boşanma sürecinde olan kişiler için çocuğunu alıp yurt dışına kaçma ihtimali bulunduğu boşanma sürecindeki kişilerin başvurusu randevu talebi kabul görülmez. Pasaport işlemlerinin sorunsuz bir şekilde ilerleyebilmesi için tehlike arz edecek hiç bir durumun yaşanmaması gerekir. Aksi takdirde pasaport işlemleri iptal edilebilir ve pasaport işlemleri gereğinden fazla süreye uzayabilir.
Randevusuz Pasaport Alınır Mı?
Pasaport almak isteyen kişilerin sayısı günümüzde bir hayli artmış bulunmakta. Pasaport işlemlerinin randevusuz bir şekilde yapılıp yapılmayacağını merak edenler için günümüzde pasaport alımları ne yazık ki randevusuz bir şekilde yapılmamaktadır. Pasaport alımı için her bireyin randevu alması gerekiyor. Sizler de pasaport almak için randevu alacaksanız E Devlet dijital platformunu internet üzerinden kolay ve sağlıklı bir şekilde pasaport için randevunuzu alabilirsiniz ve işlemlerinizi rahat bir şekilde halledebilirsiniz.
İnternet Üzerinden Pasaport Başvurusu Yapılır Mı?
İnternet üzerinden pasaport başvurusu yapmak artık E Devlet ile sandığınızdan kolay ve elbette ki mümkün. Şahsınıza ait olan E Devlet platformunuza internet üzerinden giriş yaparak ve pasaport başvurusu için gerekli adımları eksiksiz ve hatasız bir şekilde tamamlayarak pasaport başvuru randevunuzu alabilirsiniz. Dilediğiniz türde ki pasaport için başvurunuzu yapabilir ve boş olan tarihlere pasaport başvurusu randevunuzu alabilirsiniz. E Devlet dijital platformu sayesinde dilediğiniz işlemleri en rahat ve en güvenilir bir şekilde halledebilirsiniz.
2023 10 Yıllık Pasaport Ücreti Ne Kadar?
Pasaport işlemleri için ücretler her sene fiyatlandırma da farklılık göstermektedir. 2023 yılı adı altında 6 aylık olan pasaport ücretiniz tam olarak 689.70 TL’dir. Yine 2022 yılına ait olan fiyatlandırma da 10 yıllık pasaport ücretiniz tam olarak 3.295 TL olarak değişmiştir. Sizler de pasaport sahibi olmak istiyorsanız E Devlet sistemi üzerinden dijital platformda kolay bir şekilde pasaport başvurusu randevusu alabilirsiniz. Bu ve bunun gibi bir çok işlemi E Devlet dijital platformu kullanarak güvenli ve hızlı bir şekilde dilediğiniz gibi tamamlayabilirsiniz.
En Hızlı Pasaport Nasıl Alınır?
En hızlı pasaport alımı için ilk olarak pasaport başvurusu yapmanız gerekir. Pasaport başvurusunu da en hızlı bir şekilde yapmak için E Devlet dijital platformu sayesinde devlet dairelerinde sıra beklemeden işlemlerinizi kolayca halledebilirsiniz. Bunun yanı sıra ALO 199’u arayarak pasaportun çok acil lazım olduğunu ve acil bir şekilde yurt dışına çıkacağınızı söylediğiniz takdirde pasaportunuz oldukça hızlı bir şekilde basılıp size gönderilmek üzere kargoya verilir.
Nüfus Müdürlüğü Pasaport Kaç Günde Çıkar?
Sizler pasaport başvurunuzu eksiksiz ve hatasız bir şekilde tamamladığınız takdirde başvuru yapıldıktan sonra 2 gün sonra pasaportlarınız hazırlanmaya başlar. Yaşadığınız il ve ilçe merkezlerine pasaportunuz 3 ile 4 arasında ulaşımı gerçekleşir. Yaşadığını köy alanlarına da en geç 7 gün içerisinde kargonuz ulaşır.
Pasaport İçin Gerekli Evraklar Neler?
Pasaport alımı yapmak için elbette ki belirli evraklara ihtiyaç vardır. Bu gerekli olan evraklar ilk olarak TC kimlik kartınızdır. Daha sonrasında en geç 6 ay içinde çekilmiş olan biyometrik fotoğrafınızdan 2 adet gereklidir. Pasaport için harç bedellerinin ve ücretin ödenmiş olduğuna dair dekont pasaport için gerekli evraklar arasındadır. Pasaport alacak kişilerin başvuru merkezine gelememesi halinde ki kısıtlı olanlar için ya da reşit olmayanlar için muvafakat name de pasaport için gerekli evraklar arasında yerini alır. Pasaport alımını gerçekleştirmek için bu evrakların eksiksiz bir şekilde tamamlanması gerekir. Pasaport anında evraklar da sorun yaşanması halinde pasaport çıkma sürenizde aksilikler yaşanabilir.
Pasaport Harcı Nasıl Ödenir?
Pasaport harcının ödenmesi pasaport alımı için gerekli şartlardan sadece bir tanesidir. Pasaport harcını ödemek için PTT şubelerine gidip harç ödeme işlemini kolayca gerçekleştirebilirsiniz. Yine pasaport harcını ödemek için anlaşmaları bankalara giderek harç ödeme işleminizi tamamlayabilirsiniz. Harç ödeme işlemini başka bir yol olarak da Gelir İdaresi Başkanlığına ait olan internet adresine girerek harç ödeme işleminizi tamamlayabilirsiniz.
İlk Defa Pasaport Almak İçin Ne Yapmalı?
Pasaport alımı için gerekli şartlar herkes için bulunmaktadır. Öncelikli olarak pasaport başvurusu için yaş ayrımı olmadan herkes başvurusunu şahsi bir şekilde yapması gerekiyor. Daha sonra dilerseniz E Devlet dijital platformunu kullanarak dilerseniz de devlet dairelerine giderek pasaport başvurusu randevusu almanız gerekiyor. Daha sonra pasaport ücretini eksiksiz bir şekilde yatırmanız önemli bir şarttır. TC kimlik kartınızın ve son 6 ay içinde çekilmiş 2 adet biyometrik fotoğrafınız da gerekli şartlar arasındadır.
Bu gerekli evraklarınız ile beraber nüfus müdürlüğüne gitmeniz yeterli olacaktır. Pasaport başvuru evraklarınızda eksik veya hatalı bir durum olması birlikte işlemleriniz aksayabilir ve pasaport alım süreniz uzayabilir. Pasaport alımını gerçekleştirmek için herhangi bir tehlikeli durumun olmaması da oldukça önemli bir konudur. Kamu kurumları ve görevlerinden uzaklaştırılmışsanız ya da 15 Temmuz darbe girişiminde adınız geçmişse pasaport başvuru işleminiz hiç bir şekilde gerçekleşmez ve pasaport alımını tamamlayamazsınız.
Yurt dışının şüphesiz en gerekli aracı olan pasaportların cebe nasıl konulması gerektiği internet ortamında en çok aratılan başlıklar arasında yerini alıyor. Pasaport çıkartırken, dikkat edilmesi gereken bazı işlemler bulunurken tüm adımların eksiksiz tamamlanması gerekir. İşlemlerin tam manasıyla yerine getirilmemesi, son düzlükte bir pürüzün çıkmasına neden olurken işlemlerin al baştan yapılmasına neden olabilmektedir. Herhangi bir karışıklık olmadan pasaport randevusu almak için gerekli olan tüm işlemleri, adımlarıyla beraber haberimizde derledik. İşte pasaport alırken, dikkat edilmesi gereken hususlar…
Pasaport randevusu alırken nelere dikkat edilmeli?
Pasaport randevusu esasında meşakkatli görünse de adımlara dikkat edildiği taktirde oldukça basit ve kolay bir şekilde son bulmaktadır. Pasaport randevusu alırken mümkün mertebe, gerekli olan adımların atlanmaması gerekmektedir. Adımları atlamadan dikkatli bir şekilde uygulamaların yapılması, işlem sonunda herhangi bir pürüzle karşılaşma riskini en aza indirgemektedir. Pasaport randevusu almak için şu adımları inceleyebilirsiniz;
- İlk olarak cep telefonunuzdan ya da web sürümünden e-devlet panelinize giriş yapın.
- E-devlet paneline giriş yaptıktan sonra Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü bölümüne giriş sağlayın.
- Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü hizmetine giriş sağladıktan sonra “Pasaport Başvuru Randevusu” bölümüne tıklayın.
- Hizmet butonuna tıkladıktan sonra karşınıza çıkan bilgilendirmeyi okuyun ve ardından “Bordo, Gri ve Yeşil” pasaport seçeneklerinden size uygun olan seçimi yapın.
- Pasaport renk seçimini yaptıktan sonra, pasaport randevusu almak istediğiniz il ve ilçeyi seçin.
- Pasaport randevusu almak istediğiniz il ve ilçe seçiminden sonra pasaport randevusu almak istediğiniz kişiyi seçin.
- Pasaport randevusu almak istediğiniz kişinin seçimini yaptıktan sonra dilediğiniz ve size uygun olan tarihi seçin.
Alo 199 üzerinden telefonla pasaport randevusu almak için şu adımları uygulayabilirsiniz;
- İnternet üzerinden almak istemiyorsanız ve telefon aracılığıyla pasaport randevusu almak istiyorsanız 199’u tuşlayın.
- 199’u tuşladıktan ve çağrı merkezine bağlandıktan sonra, gereken kişisel bilgileriniz doğrulama adımlarını tamamlayın.
- Kişisel bilgi tanımlanmasının ardından “Bordo, Gri ve Yeşil” pasaportlarından hangisini seçeceğinizi belirterek, il- ilçe ve tarih seçeneğini de tamamladıktan sonra randevu oluşturma adımını tamamlamış olursunuz.
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nden pasaport randevusu almak istiyorsanız şu adımları uygulayabilirsiniz;
- Pasaport randevusu alma işleminizi yüz yüze gerçekleştirmek istiyorsanız öncelikle buraya tıklamanız gerekiyor.
- Karşınıza açılan sayfa üzerinden “Pasaport Randevu Al” butonunu seçin ve butona tıklayın.
- Butona tıklama işleminizi tamamladıktan sonra karşınıza çıkan metni okuduktan sonra “Bordo, Gri ve Yeşil” pasaport çeşitlerinden size uygun olanı seçin.
- Pasaport seçimini tamamladıktan sonra aynı sayfa içerisinde karşınıza çıkan kişisel bilgilerinizi doldurun.
- Kişisel bilgilerinizi eksiksiz bir şekilde doldurduktan sonra pasaport randevusu almak istediğini il ve ilçeyi seçin.
- İl ve ilçe seçiminden sonra pasaport randevusu almak istediğiniz kişiyi seçin.
- Pasaport randevusu almak istediğiniz kişiyi seçtikten sonra pasaport almak istediğiniz tarih ve saati seçin.
- Akabinde cep telefonunuza gelen kodu gereken panele girdikten sonra, pasaport randevunuzu kolay bir şekilde gerçekleştirmiş olacaksınız.
Pasaport almak için gerekli olan belgeler nelerdir?
Pasaport randevusunu tamamladıktan sonra pasaport almak için de gerekli birkaç evrak bulunmaktadır. Bu evrakların eksiksiz bir şekilde tamamlanması, pasaport almanızı kolaylaştıracaktır. Pasaport alırken, işinizi kolaylaştıracak ve pasaport alırken gerekli olacak evraklar şu şekildedir;
- T.C. Kimlik Kartı
- 2 adet son 6 ay içerisinde çekilmiş biyometrik fotoğraf
- Önceden yatırılmış pasaport harç makbuzu ve pasaport cüzdan bedeli makbuzu
- Öğrenciyesiniz öğrenci belgesi
- Daha önceden pasaportu mevcut bulunan kişilerin eski pasaportu
Gerekli evrakları eksiksiz bir şekilde tamamladıktan sonra ve pasaport randevunuzu aldıktan sonra, pasaport harç bedelinizi de tamamladıktan sonra pasaportunuzu kolay bir şekilde temin edebilirsiniz.