E-Devlet’e banka hesabı tanımlama nasıl yapılır?
E-Devlet; bireylerin resmi olan işlemlerinden bir kısmını sürdürebildiği, devlet kurumları aracılığıyla kontrol etmesi ve sürdürmesi gereken işlemlerini takip edebildiği, zaman kaybedilmeden ve her an her yerde işlemlerin sürdürülebildiği bir sistemdir. İnternet üzerinden sürdürülecek olan işlemler sayesinde banka hesaplarının sisteme kaydedilerek hız kazandırma halinin artırılabildiği olanakları da sağlayacaktır. Banka hesaplarını bu sisteme kaydedecek olan kişilerin; gerekenlerin neler olduğunu, neden e-devlet üzerine banka hesaplarına dair bilgilerini girmeleri gerektiğini, yapılacak işlemleri ve dikkat edilmesi gerekenleri bilmesi gerekir.
E-Devlet’e Banka Hesabı Tanımlanabilir Mi?
Bireylerin her biri istedikleri hallerde banka hesaplarına dair; hesap numarası, IBAN numarası, CVV kodu ve diğer bilgileri girebilirler. Bazı hallerde mecbur kalınarak yapılacak bu işlemin yanı sıra hiçbir durum yokken, ilerleyen süreçlerde gerek duyulacağı ön görülerek de bilgilerin girilmesi mümkündür. Her ne kadar sistem üzerinde yer alan bilgilerin çoğu otomatik olarak getiriliyor olsa da kimi hallerde değişimlerin güncellenmesi veya yeni alınan banka hesabı bilgilerinin sisteme hemen yansımasının sağlanması da mümkündür.
E-Devlet’e Banka Hesabı Neden Tanımlanır?
E-Devlet sistemine banka hesabı tanımlanmasının tek bir gerekçesi olamayacaktır. Özellikle ani durumlar ortaya çıktığında ve sistemde bilgilerin hemen gözükmesi gereken durumlarda bilgilerin güncel olması yararlıdır.
Bunun yanı sıra banka hesabı tanımlaması yapılmasının nedenleri başlıca şöyledir:
- Yeni bir hesap açılışı yapılması ve daha önceden kullanılan, sistemde yer edinen bilgilerin geçersiz, kullanılmayan bir karta ait olarak kalması durumunda yanlış hesaba para akışını önlemek amacıyla
- Devletten alınması gereken çeşitli burslar, yardımlar ve destekler için güncel bir hesap bilgisi girilmesi gerektiğinde
- Tapu işlemleri, alım ve satımlarda yasal gereklerin yerine getirilmesi gerekirken kişinin doğrudan sistemdeki hesap bilgileri istenerek dolandırılma durumlarına karşı tedbir alınmak istendiği durumlarda
- Davaların özellikle devlete karşı açılan çeşitlerinde kazanma ile kaybetme durumlarında para fazlasının veya eksik kalan kısmının sistemdeki hesap bilgilerinden tahsis edilmek istendiği durumlarda
Olacak şekilde, sistemde güncel hesap dökümünün yer alması gerekecektir.
E-Devlet’e Banka Hesabı Tanımlanırken Gerekenler Nelerdir?
Banka hesap verilerinin yeni formunun sisteme kaydedilmesinde kullanılmak üzere bilgi bazlı ve teknik olacak şekilde gerekenler iki kategoride ortaya çıkacaktır. İlk olarak işlem adımlarının tamamının nasıl izleneceğine dair, ikinci olarak da işlem süresi boyunca gerekenlerin ne olduğuna dair bilgilerin toparlanması şarttır. Burada kullanılacak olanlar; kendi hesabını tanımlayacak olan kişinin yine kendisine ait hesap açmış olması, e-devlet kaydını oluşturması ve PTT şubelerinden şifre almış olması, internet gücü açısından yeterli olan bağlantıyı kurması, e-devlet girişine uygun donanımda bir cihaz bulundurması gerekir. Gerekenler sağlandıktan sonra rahatlıkla tanımlama yapılacaktır.
E-Devlet’e Banka Hesabı Tanımlama Nasıl Yapılır?
Gerekenlerin her biri eksik olmadan tamamlandıktan sonra tanımlama aşamasına geçilmesi gerekecektir. İlk olarak PTT şubelerinden alınmış olan kişiye özel şifre girilmeli ve yine şifreyle uyumlu olan kimlik numarası da yazılarak sisteme giriş sağlanmalıdır. Orta üst kısımda yer alan, büyüteç şeklinde simgeyi taşıyan kısma girilerek ‘Banka Hesabımı Tanımla’ yazılır. Daha sonra çıkan sekmelerin içerisinden en başta yer alana girilerek ‘Bilgilerimi Güncelle’ seçeneğine basılır. Boş bir sayfa şeklinde ortaya çıkan, istenen alanların yan kısmında boş olan kısımlara sırasıyla bilgiler yazılır. Eksik olmamasına özen gösterilerek en son aşamada onay verilir. Daha sonra sayfadan çıkıldığı zaman kayıt tamamlanmış ve sistemde bilgilerin güncel haliyle var olduğuna emin olunacaktır.
Seyredin: E DEVLETTE ŞAHIS ÖDEMELERİ BANKA HESABI TANIMLAMA NASIL YAPILIR?
https://www.youtube.com/watch?v=CkCIhBiLMd0
E-Devlet’e Banka Hesabı Tanımlarken Yapılan Hatalar Nelerdir?
Bazı hatalar yapıldığı zaman banka hesabı tanımlama işlemi eksik olarak gerçekleşecek ve gereken hallerde bilgilerin kullanılamayacak olduğu gözlemlenecektir.
Bu hatalar şunlardır:
- Boş olarak bırakılan alana eksik bilgi girilmiş olması durumunda çoğu zaman sistem güncelleme yapmayı reddeder ve sayfayı sıfırlar. Kişi kaydet butonuna tıklama yapmış olsa dahi ekrana yeniden girdiği zaman boş sayfayla karşılaşır. Bu nedenle eksik alanın kalmadığına emin olunmalıdır.
- Banka hesabına ait verilen kart bilgileri, şifresi veya hesap numarası gibi alanlar kimi durumlarda banka hatasından dolayı kişi adıyla örtüşmez. Benzer olarak hesap açıldıktan sonra isim ile soy ismi değişiklikleri de olmuş olabilir. Belirtilen hallerde de aksaklıklar olacağı için mutlaka değişimlerin bankaya bildirilmiş olmasına, daha sonrasında sistemde güncellenmiş olmasına dikkat edilmelidir.
Gereken özen sağlandığı zaman yapılan hataların yeniden yaşanmadığı görülecektir.
E-Devlet’e Banka Hesabı Kimler Tanımlayabilir?
Banka hesaplarını tanımlayacak kişilerin fiiller açısından işlem yapabilecek kişiler olması şarttır. Yani hukuken on sekiz yaşının tamamlanması veya ergin kılınma önemlidir. Bunun yanında hesap bilgilerinin bulundurulması, kendi adına bankadan bir hesap açılmış olması da zoraki olarak gerekir.