E-Devletten elektrik açtırma nasıl yapılır?
Hayatımızı kolaylaştıran internetin bize sunmuş olduğu diğer bir iyilikte e devletten elektrik açtırma hizmeti oluyor. Kullanıcıların elektrik sarfiyat işlemleri, elektrik dağıtım şirketleri vasıtasıyla tüketiciye fatura kesilerek ödenmesi isteniyor. Tüketicilerin abonelik işlemleri gerçekleştirmeden yapmış oldukları elektrik tüketim işlemleri kanuna aykırı kullanım ya da kaçak kullanım anlamına geliyor.
Bu nedenle kişilerin yeni bir ikamet adresine taşındıklarında ya da yeni bir ofise geçtiklerinde yapması gereken işlemler arasında elektrik aboneliği geliyor. Abonelik başvuruları bağlı bulunan ilde görevlendirilmiş olan tedarik şirketleri tarafından alınıyor.
Abonelik işlemi için en yakın tedarik şirketine uğramanız önem arz ediyor. Kimi görevli dağıtım şirketleri internet üzerinden abonelik işlemleri veya fatura ödeme gibi işlemler sunabiliyor. Bunların yanında elektrik dağıtım şirketleri e devletten elektrik açtırma işlemlerinde belli bir standart kullanıcı için abonelik ve fesih işlemleri sunabiliyor.
İnternet Üzerinden Elektrik Aboneliği
Günümüz teknoloji dünyasında işlemlerin bir kısmı online kanallara aktarılmıştır. Bu durum hem zamandan tasarruf sağlıyor hem de insanların hayatlarını kolaylaştırıyor. Tedarik firmalarının internet sitelerinden abonelik, fesih, bilgilendirme ve fatura ödeme gibi birçok işlem yapılabiliyor. E devlet üzerinden de ilgili işlemler gerçekleştirilebiliyor.
Meskenler İçin Elektrik Abonelik İşlemleri
Tedarik firmaları abonelikler için bir takım bilgi ve belgeler talep edebiliyor. Bu belgeler abonelik yapılacak yerin türüne göre değişiklik gösterebiliyor. Standart kullanıcılar olan mesken tüketicilerinden de bazı evraklar talep ediliyor. Bu evraklar;
- Kullanım yerinin tesisat ya da abonelik numarası.
- Kullanıcı kişiye ait nüfus cüzdanı ve kimlik numarası.
- Meskende kiracı olarak bulunan tüketicilerden kira kontratı.
- Abonelikler için zorunlu olan deprem sigorta poliçesi.
Belirtilen evrakları tedarikçi firmaya elden vermeniz ya da internet üzerinden elektronik olarak yüklemeniz durumunda başvuru gerçekleştirilebiliyor.
Ticari İşletme Abonelikleri
Mesken aboneliklerinden farklı olarak büyük ölçekli ticarethanelerde istenen bilgi ve belgeler bir nebze olsun farklılaşıyor. Belli bir tüketim miktarından fazla kullanımın gerçekleşmesi abonelik konusunda firmaların başvurularının evraklarını değiştiriyor.
Bu evraklar;
- İlgili firmayı temsile yetkili kişilerin kimlik numarası.
- Şirketin bağlı olduğu vergi dairesi ve bu dairenin şirkete tanımlamış olduğu vergi kimlik numarası.
- Eğer ki ticarethane mesken olarak kullanıma sunulan bir binada ise DASK poliçesi veya numarası.
Dağıtım şirketlerine sunumu yapılan yukarıda belirtilen evraklar tamamlandığında firmanıza ait başvuru alınabiliyor.
E Devlet Elektrik Abonelik İşlemleri
Hantal olarak nitelendirilen bürokratik faaliyetlerden uzaklaşmak amacıyla hizmete sunulan e devlet işlemleri vatandaşın hayatını da kolaylaştıran uygulamalarıyla karşımıza çıkıyor. Elektrik açma veya kapatma işlemleri de e devlet üzerinden hizmete sunulmuştur. Uygulama sayesinde işlemler hızlanıyor ve uygulamanın yaygın olarak kullanılması iş yükünü de hafifletiyor. E devlet uygulamasına girebilmek için öncelikle abone sahibinin e devlet şifresine sahip olması gerekiyor.
PTT’ den E Devlet Şifresi Nasıl Alınır?
Kamusal ya da sisteme entegre edilmişse özel işlemlerin e devlet üzerinden yürütülmesi için e devlet şifresine sahip olmak gerekiyor. E devlet şifresi almak amacıyla kimlik numarası ile başvuru yapan vatandaşlara PTT üzerinden verilebiliyor. Bunun için çok düşük bir ücret ödeniyor.
E Devlet Üzerinden Elektrik Abonelik Başvurusu
E devlet şifresi edinip elektrik aboneliği yaptırmak isteyen talep sahibinin izlemesi gereken adımlar bulunuyor. Bu adımlar;
- Sisteme giriş sağlamak ve arama motoruna bulunulan ilde hizmet sunucusu olarak görev yapan şirketin unvanını yazmakla başlıyor.
- Şirketi bulan kullanıcı arama sonucu çıkan ekranda abonelik işlemlerini seçmesi gerekiyor.
- Tesisat ya da daha önce yapılan bir abonelik varsa ona ilişkin bilgilerin girilmesi isteniyor.
- Elektrik tarifesi seçimi yapılması isteniyor. Kullanıcı tek zamanlı ya da ilgili şirketin belirlediği farklı zamanlı kullanımları tercihlerine göre seçiyor.
- DASK bilgileri ve abone olunacak yere ait tapu bilgileri talep edilebiliyor.
- Abonelik sözleşme hükümlerinin okunup kabul edilmesi isteniyor.
- Kişinin fatura gönderim işlemleri ve iletişim bilgileri alınıyor.
- Son kontrol ve sonuç kısmıyla birlikte başvuru elektronik ortamda alınıyor.
Adımları izlemek ve e devlet üzerinden işlemleri zamandan tasarruf ederek tamamlamak işte bu kadar kolay oluyor.
Elektrik Aboneliği Güvence Bedeli
Elektrik dağıtım tedarikçileri aboneliklerde belirli bir güvence bedeli tahsilatı sağlıyorlar. Bu bedel kredi kartı ile taksit imkanıyla yapılabiliyor. Peşin ödemede kabul ediliyor. Aynı zamanda bazı dağıtım şirketleri aylık gelen faturalara ilgili güvence bedelini taksitlendirerek kullanıcıların tercih alanlarını genişletebiliyor.
Video: E DEVLET ÜZERİNDEN ELEKTRİK ABONELİK BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
https://www.youtube.com/watch?v=-sCOMTLqqC8
E Devlet Üzerinden Elektrik Fesih İşlemleri
Abonelik işlemlerinin yapılabildiği gibi fesih işlemleri de e devlet üzerinden yapılabiliyor. Bunun için de bir takım adımların izlenmesi gerekiyor.
Bu adımları sıralamak gerekirse;
- E devlet sitemine giriş sağlandıktan sonra hizmet veren dağıtım şirketinin abonelik fesih işlemleri bulunuyor.
- Fesih işlemlerine devam etmek için ilgili onayı vermeniz gerekiyor.
- Başvurularım kısmında daha önce abonelik sağladığınız tesisat numaralarını görmeniz mümkün oluyor.
- İptal ettirmek istediğiniz aboneliği seçerek işleme devam edilebiliyor.
- Son onayı verdiğinizde iptal işlem başvurunuz alınmış oluyor.
Elektrik fesih işlemlerinizi bu şekilde sonuçlandırabilmeniz mümkün oluyor. Taşınma telaşı bu tür uygulamalarla gün geçtikçe daha da rahatlamış oluyor.
Elektrik Fesih İşlemleri Sonucu Güvence Bedeli İadesi
Tedarik şirketleri fesih sonucu güvence bedel geri ödemelerini fesih başvurusu yapıldıktan sonra kanuni bir sürede geri vermekle sorumlu tutuluyor. Fesih başvurusu sonrasında tüketiciden alınan banka hesap numaralarına güvence bedeli enflasyon oranında güncellenerek iade ediliyor.
E Devlet Uygulaması İle Elektrik Faturası Ödeme
Elektrik fatura ödemeleri PTT üzerinden, banka şubelerinden, fatura ödeme merkezlerinden, internet bankacılığı üzerinden yapılabiliyor. İlgili ödeme ayrıca bankalara otomatik ödeme talimatı verilerek de yapılabiliyor. Ayrıca tedarik firmasına da geleneksel ya da online ödeme kanalları kullanılarak da ödeme yapılabilmesinin önü açıktır. Diğer yandan elektrik fatura ödemesi e devlet üzerinden de yapılabiliyor. Bunun için yapılması gerekenler adımlar mevcuttur. Bu adımlar;
- E devlet üzerinden giriş sağlanarak görevli tedarikçi firma bulunur.
- Abonelik durumuna ilişkin borç bilgisi ya da ödeme bilgisi seçenekleri arasında tercih sağlanır.
- Abonelik işlemlerine ait borç bilgisi seçilerek banka kartı, kredi kartı ile ödeme yapılabiliyor.
Elektrik faturası ilgili adımları takip ederek ödenebiliyor. Günlük yaşamda hayat rutinini aksatmak istemeyen kişilerin e devlet üzerinden ödemelerini yapmaları büyük bir kolaylık sağlıyor.
Abonelik İşlemleri Sonrasında Elektrik Açma İşlemleri
Elektrik hizmeti almak isteyen tüketicilerin elektrik aboneliği sonrasında sordukları sorular arasında ilgili hizmetin ne kadar sürede ve nasıl açılacağı geliyor. Abonelik başvurusu alındıktan sonra dağıtım şirketi tarafından kullanıcının başvuru esnasında verdiği iletişim bilgisine SMS ya da mail gönderilerek randevu veriliyor. Randevu sonucunda tedarik firmasına ait görevli personel belirlenen randevu gün ve saatinde ilgili adrese ve giderek elektrik hizmetini kullanıma açıyor. Görevli personel ilgili hizmeti açarken gerekli kontrolleri de sağlıyor. Elektrik hizmeti belediye sınırları içerisinde imar geçen alanlarda en geç 2 gün içerisinde açılırken bu alanların dışında 5 gün içerisinde açılıyor.
Belgesiz İşlem Yapabilme Hedefi
E devlet uygulaması neticesinde kişiler belge kullanmadan işlem yapabiliyorlar. Sistemlerin bu düzeye erişebilmesi zaman alan bir süreç olarak karşımıza çıkıyor. Verinin işlenmesi ve bir başka kurumun iş ve işlemlerine aktarımı sağlanıyor. Bu sayede kişinin sadece beyanı alınarak belgesiz iş ve işlem yapılabilmesinin önü açılıyor. E Devlet üzerinden elektrik açma veya kapama işlemleri de belgesiz olarak sistem verilerin eşleşmesi sonucu ortaya çıkan bir kolaylık oluyor. Bu sayede belge olmaksızın işlem yapılabilme hedefine ulaşım sağlanmış oluyor.
Elektrik Faturası İndirimli Olabiliyor Mu?
Baba devlet anlayışı çerçevesinde ülkemizde bazı kriterleri sağlayan kişilere indirimli elektrik faturası uygulanabiliyor. Bunun için aile fert başına düşen ücretin, asgari ücretin 1/3’ ünden az olması gerekiyor. Şartları sağlayan kişilerin destek alabilmeleri için başvuru yapmaları gerekiyor. Bu noktada ilgili kişilere pozitif ayrımcılık sağlanmış oluyor.
Elektrik Yardımı İçin Başvuru
Elektrik faturasını ödeyemeyecek kişilere devlet tarafından bir dizi yardım sağlanabiliyor. Elektrik desteği için her yıl bütçenin ilgili kaleminde ödenek ayrımı sağlanıyor. Yardım için e devlet üzerinden Aile Bakanlığına başvuru yapılabiliyor. Aynı zamanda kaymakamlıklara bağlı sosyal yardımlaşma birimi de başvuruları alabiliyor. En yakın sosyal yardımlaşma birimine giderek ilgili yardımdan şartların sağlanması durumunda yararlanılabiliyor.
Teknolojinin günümüzde gelişim göstermesi yapılan işlemlerin elektronik ortama taşınmasına neden oluyor. Bu gelişim toplumların ileri düzeyde işlemler tesis etmesine yardımcı oluyor. Bu gelişme bireysel olarak düşünceden çıkıp tüm ülkede ki vatandaşlara aktarıldığında bir nevi bilişim kalkınması sağlanıyor. Elektrik abonelik işlemlerinde olduğu gibi diğer işlemlerinde e devlet üzerinden yapılabilmesi bu kalkınmanın bir meyvesi olarak vatandaşlara sunuluyor.