Sosyal Medya

Facebook’ta nasıl reklam verilir?

Dünyanın en çok kullanacı sayısına sahip olan Facebook popüler platformlardan birisidir. Bireysel kullanıcılardan tüm işletmelere kadar herkese kapılarını açmıştır. Facebook etkileşim konusunda en fazla avantaj sağlayan sosyal platformlardan birisidir. Reklam sistemi diğer platformlara göre daha kullanışlı ve geniş kapsamlıdır. Büyük küçük fark etmeksizin tüm markalar Facebook üzerinden reklam verebilirler.

Reklam türü nasıl belirlenir?

Facebook üzerinden reklam vermek için ilk olarak ekranın sağ üst bölümünde yer alan küçük ok ikonuna tıklamanız gerekir. Açılan menüden reklam oluştur seçeneğine tıkladıktan sonra karşınıza reklam türlerinin yer aldığı sayfa çıkacaktır. Burada bir çok reklam türleri yer alır. Bu reklam türlerinin her birinin farklı anlamları vardır. Bu anlamlar aşağıdaki gibidir:

  • Sayfa gönderisi ile etkileşim, Facebook üzerinden paylaştığınız bir gönderiye reklam vermek için kullanılır.
  • Sayfa beğenmeleri, paylaştığınız gönderilerin beğenilerini arttırmak için tercih edilir.
  • İnternet sitesine tıklamalar, internet sitenizin etkileşimini arttırmak için kullanılır.
  • İnternet sitesi dönüşümleri, internet sitenizin üyelik ve satış işlerini arttırmak amacıyla kullanılır.
  • Uygulama yüklemelerinde ise uygulamalarınızın yüklenme sayısını daha da arttırmak için tercih edilir.
  • Uygulamayla etkileşim, uygulamalarınızın etkileşimini arttırmak için kullanılır.
  • Etkinlik yanıtları, Facebook etkinliğinizi daha fazla kitleye duyurarak katılımı arttırmak için tercih edilir.
  • Teklif alımları, Facebook tekliflerinizin tanıtımını arttırmak için kullanılır.
  • Video görüntülemeleri, sayfanızda paylaştığınız videoların görüntülenme sayısını arttırmak için tercih edilir.

Bu reklamlar Facebook sayfası ve uygulamaya ihtiyaç duyarlar. Bunlara sahip değilseniz hemen açmanız gerekir. Reklam türünü seçtikten sonra Facebook sayfanızı seçip devam ederek diğer aşamaya geçebilirsiniz.

Facebook reklamda hedef kitle nasıl belirlenir?

Facebook üzerinden reklam verirken en çok dikkat etmeniz gereken hedef kitleyi belirlemektir. Burada reklamınızın hangi kitleye duyurmak istediğinizi belirleyeceksiniz. Hedef kitlenizin sınırlarını doğru bir şekilde belirlediğiniz zaman reklam performansınızda o derece artar. Konum, yaş, cinsiyet, dil, ilgi alanları, davranışlar ve bağlantılar konusunda dikkatli seçim yaptığınız zaman reklamlarınız geniş kitlelere ulaşır. Bu düzenlemeleri belirledikten sonra sağ taraftan hedef kitle tanımı alanı üzerinden hedef kitle detaylarını net bir şekilde görebilirsiniz. Hedef kitlenizi ne derece iyi ayarladığınıza da bakabilir ve belirlenen potansiyel erişim sayısını da görebilirsiniz.

Reklam bütçesi ve süre ayarlama

Bu alanda dikkat etmeniz gerekenlerin başında zaman diliminizi iyi ayarlamak gelir. Bir reklam hesabınız var ve Türkiye’ye göre ayarlamıyorsunuz Pasifik Zaman Dilimi’ne göre ayarlamanız gerekir. Sağ taraftaki alanda reklamınızın tahmini olarak kaç kişiye erişim sağlayacağını da görebilirsiniz.

Reklam teklifi verme ve ücretlendirme

Reklam için ayırdığınız bütçeyi bu alanda düzenleyebilirsiniz. Teklif verme kısmında reklamınızın hangi kriterlere göre ayarlayacağınızı belirleyebilirsiniz. Ücretlendirme kısmında ise belirlediğiniz kritere göre ne kadar ücret ödeyebileceğinizi ayarlayabilirsiniz.

Görsel belirleme

Kullanıcıların reklam üzerinde ilk göreceği şey görseldir. Bu yüzden seçtiğiniz görselin kaliteli ve dikkat çekici olmasına özen göstermelisiniz. Reklam için en fazla 6 adet görsel yükleyebilirsiniz. Fazla görsel yüklemenin en büyük avantajı ise reklamı verdikten sonra her bir görsel için istatistikleri görebilmenizdir. Görsellerin 1200×444 boyutta yüklenmesi gerekir. Görselinizde yazı bulunuyorsa yazınız tüm görsele oranla %20‘den fazla olmamalıdır. Aksi taktirde görseliniz reddedilir.

Metin ve bağlantı seçimi

Bu alanda ise reklamınız da kullanacağınız metin ve bağlantıyı seçebilirsiniz. Reklamımızın ön izlemesini de bu alanda görebilirsiniz. Metin kısmında reklamınızın açıklamasını yazabilirsiniz ve en fazla 90 karakter kullanabilirsiniz. Başlık bölümünde ise en fazla 25 karakter yazabilirsiniz. Reklamınıza tıklandığı zaman kullanıcıların yönleneceği alanı açılacak görünümden seçebilirsiniz. En son sağ tarafta bulunan kısımda ise reklamınızın nasıl göründüğüne bakabilirsiniz. Hangi alanda gösterilip gösterilmeyeceğini de düzenleyebilirsiniz.

İzleyin: Panel Üzerinden REKLAM Nasıl Oluşturulur? Facebook Ve Instagram Reklamları – Business Manager

Reklam siparişi tamamlama

Bu düzenlemeleri bitirdikten sonra alt kısımda bulunan siparişi gözden geçir seçeneğine tıklayıp son kontrollerinizi yapabilirsiniz. Son olarak sipariş ver seçeneği ile ödeme sayfasına geçebilirsiniz. Ödeme bilgilerinizi girdikten sonra gönder butonuna tıklayıp ödemenizi yapabilirsiniz. Bu işlemlerin hepsi tamamlandıktan sonra reklamınız değerlendirmeye alınacaktır. Reklamınız Facebook şartlarına uyuyorsa yayına alınır.

Yorum yaz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bunları da beğenebilirsin

Sosyal Medya

Instagram’da son görülme nasıl kapatılır?

Instagram son dönemlerde pek çok kişi tarafından sıklıkla kullanılan bir platform olurken, Instagram üzerinden para kazanabilme modelleri de geliştirilmiştir. Instagram
Sosyal Medya

Instagram’da 10.000 takipçiye nasıl ulaşılır?

Instagram uygulaması günümüzde çok sık tercih ediliyor. Özellikle takipçi sayısını arttırmak her zaman daha fazla avantaj sağlar. Instagram hesabınızı aktif